|
Zborovski forum Ta forum je namenjen izmenjavi informacij s slovenskega zborovskega prizorišča
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
murn Administrator foruma
Pridružen/-a: 14.05. 2006, 00:24 Prispevkov: 444 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: 16 Jan 2007 23:02 Naslov sporočila: Vokalni abonma (18. marec) |
|
|
Vokalni 7
nedelja, 18. marec 2007, ob 19.00
Velika dvorana Slovenske filharmonije
Vokalna skupina »Convivio« (Velika Britanija)
vodja Chris Hodges
G. Gabrieli, Jubilate Deo
G. Palestrina, Sicut cervus
J. Taverner, Dum transisset Sabbatum
T. Tallis, If ye love me
J. Sheppard, Pascal Kyrie; Haec Dies
W. Byrd, Laudibus in sanctis
W. Stanford, Beati quorum via
F. Poulenc, Salve Regina
T. Morley, Now is the month of Maying
J. Bennett, Weep, o mine eyes
J. Farmer, Fair Phyllis I saw
R. Williams, Five English Folk Songs |
|
Nazaj na vrh |
|
|
murn Administrator foruma
Pridružen/-a: 14.05. 2006, 00:24 Prispevkov: 444 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: 23 Mar 2007 10:15 Naslov sporočila: |
|
|
KRITIKA IZ DELA
Suvereno, a zvočno neenotno
22.03.2007
7. koncert vokalnega abonmaja
Vokalna skupina Convivio
Christopher Hodges, dirigent
Slovenska filharmonija, Ljubljana
18. 3. 2007
Angleška vokalna glasba je močna tako ustvarjalno kot tudi posebna v zvoku in pevskem načinu svojih vokalnih ansamblov. Združitev omenjenega navadno obeta izjemen koncertni večer. Letošnja gostja v vokalnem abonmaju je bila londonska vokalna skupina Convivio – zasedba devetih pevk in pevcev.
Glasovi skupine so sicer suvereni, vendar so basi eksponirano solistični, soprani pa glede na njih šibki, zvokovno slabo prisotni. Prav nesorazmerje med posamezniki je kalilo čistost, ki jo zahteva vokalna polifonija, zlasti ko je izvedena v komorni zasedbi. Zvočna neenotnost je motila predvsem v renesančnih delih, saj iz partitur ni izvabila veliko več kot suhoparnih in statičnih interpretacij. Če naj bi bila pomen in povednost tovrstne glasbe v horizontalnem, individualnem prinašanju glasov, potem je zasedbi manjkala prav linijska emancipacija. Interpretativno je zasedba smiselno oživela šele v skladbi Laudibus in sanctis Williama Byrda in prek zvočno zanimive Purcellove Hear My Prayer naredila logičen prehod v romantistično okolje. Tu so se pevke in pevci, v dramaturško drugačni glasbi, znašli na bolj domačem terenu: v himničnosti skladbe Hail, Gladdening Light Charlesa Wooda, najbolj izrazito pa so svoje muzikalne zmožnosti izrazili v raznolikem ciklusu Five English Folk Songs Ralpha Waughana Williamsa.
Združevanje pevk in pevcev v še manjše, solistične zasedbe se je pokazalo kot zvokovno čistejše, hkrati je dalo skladbam, na primer Thomasa Morleyja ali Johna Farmerja, več prostora za živo muziciranje. Amaterizem se kaže ne le v statusu, ampak tudi v petju Convivia, zato skupina ne dosega zahtevnosti programa, pa tudi sicer uveljavljenih tovrstnih otoških ansamblov ne.
Urša Šivic |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|