Zborovski forum Seznam forumov Zborovski forum
Ta forum je namenjen izmenjavi informacij s slovenskega zborovskega prizorišča
 
 Pogosta vprašanjaPogosta vprašanja   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   RSS Feed   Registriraj seRegistriraj se 
 Tvoj profilTvoj profil   Zasebna sporočilaZasebna sporočila   PrijavaPrijava 




Carmina Slovenica - CS Light (Cankarjev dom, 27.3.2007)

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Zborovski forum Seznam forumov -> 2007
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
murn
Administrator foruma


Pridružen/-a: 14.05. 2006, 00:24
Prispevkov: 444
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: 19 Mar 2007 17:30    Naslov sporočila: Carmina Slovenica - CS Light (Cankarjev dom, 27.3.2007) Odgovori s citatom

Tole bo po moje eden najbolj zanimivih zborovskih koncertov letošnjega leta!
(Podatki so z uradne strani Cankarjevega doma)

CS LIGHT

27. mar., 19.30, Gallusova dvorana

Glasbeno scenski projekt avtorice in dirigentke Karmina Šilec

Scenografija: Branko Hojnik
Kostumografija: Belinda Radulović
Koreografija: Tina Dobaj Eder

Izvajalci: Zbor Carmina Slovenica, STOP, Ansambel !Kebataola!

Program: S. Reich, P. Glass, T. Jennefelt, M. Feldman, K. Rehnqvist, B. Kutavičius, T. Turka.

CS Light je nastal v želji po iskanju novih zvokov in drugačnih občutij ob izvajanju in poslušanju glasbene ekspresije sedanjosti – minimalistični glasbi. Izvajanje te pri nas še precej neraziskane vokalne in vokalno-instrumentalne glasbe dopolnjuje širok spekter raznolikih glasbenih izkušenj, ki jih Carmina
Slovenica že leta prinaša v naše kulturno okolje.

CS Light se v glasbenem izrazu usmerja diametralno od mnogih dosedanjih projektov zbora in prinaša pretanjen izbor skladb iz bogate produkcije skladateljev minimalistične glasbe. Avtorji skladb niso izbrani le iz zibelke sodobne minimalistične glasbe – ZDA –, temveč tudi iz okolij drugačne glasbene evolucije – z Baltika in iz Skandinavije. Repetitivni glasbeni material
minimalizma, ki lahko ustvarja hipnotičen učinek, je pri mnogih poslušalcih zelo priljubljen.

Projekt CS Light nagovarja ljudi različnih glasbenih okusov – ljubitelje umetniške komorne in zborovske glasbe ter etnične glasbe.

http://www.cd-cc.si/_Cankarjev_Dom/prvastran/prireditve_posamezna.php?id_pr=2400&id_kategorija=kataboaid&kol_dan=27&kol_mesec=3&kol_leto=2007&lang=si&navactive1=7&navactive2=0#prireditev
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
murn
Administrator foruma


Pridružen/-a: 14.05. 2006, 00:24
Prispevkov: 444
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: 23 Mar 2007 10:14    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Delo, Čet 22.03.2007

Velikopotezni minimalizem

Glasbeno-scenski projekt CS Light z deli prvakov minimalistične glasbe in nekaterih mlajših avtorjev

Karmina Šilec z zborom Carmina Slovenica ter njihova štiričlanska zasedba Kebataola očitno postajajo osrednji slovenski nosilci in promotorji sodobne glasbe. Po projektih O succesores z deli Arva Pärta, Iz veka vekov skladatelja Lojzeta Lebiča, trendovskem Adiemusu in Drum Cafe je sedaj na vrsti nov veliki glasbeno-scenski projekt CS Light, pri katerem sodeluje kar osemdeset ljudi, zadevo pa bo mogoče videti le na dveh predstavah, in sicer 27. marca v Gallusovi dvorani CD in teden dni kasneje v Veliki dvorani SNG Maribor.
Kot pravi avtorica in dirigentka projekta Karmina Šilec, CS Light nagovarja poslušalce najrazličnejših glasbenih okusov, od »umetniške« in jazzovske do zborovske in etnične glasbe, skupna rdeča nit pa je iskanje novih zvokov in občutij minimalistične glasbe. Američani (John Cage, Philip Glass, Tery Riley) so minimalistično glasbo res popularizirali in posledično tudi unovčili, to pa še ne pomeni, da tudi na drugih celinah ni pomembnih in zanimivih avtorjev; CS Light predstavlja celo paleto ustvarjalcev, med drugim tudi z Baltika in iz Skandinavije. Minimalistična kompozicijska tehnika s preprostimi, repetitivnimi glasbenimi elementi in hipnotičnimi učinki je doživela tudi komercialen uspeh, kljub temu pa jo je na naših odrih redko slišati.
In tokrat jo bomo tudi videli. Pri celostnem projektu namreč sodelujejo poleg komornega in mladinskega zbora Carmina Slovenica, zasedbe Kebataola, tolkalne zasedbe Stop in vokalne solistke, sopranistke Simone Raffaneli Kranjc ter Franja Kmetca na orglah in Vesne Čobal na violini tudi scenograf Branko Hojnik in kostumografka Belinda Radulovič, za koreografijo oziroma gib pa bo poskrbela Tina Dobaj Eder. »Ta projekt je povsem drugačen od dosedanjih, naslov in navidezna lahkotnost izvajanja pa sta lahko zavajujoča; izvedba zagotovo ni light in zahteva veliko koncentracije in preigravanja različnih miselnih vzorcev,« pravi ob tem Šilčeva.
Program obsega delo Three voices Mortona Feldmana, ki je veliko sodeloval z Johnom Cageom, skladbi Virita Criosa in Strimoni volio švedskega skladatelja Thomasa Jennefelta, Music for Mallet Instruments, Voices and Organ Steva Reicha, ki je bil med drugim deležen superlativnih ocen kot »najbolj izviren glasbeni mislec našega časa«. Sji olwatt je delo švedske skladateljice Karin Rehnqvist, ki vključuje elemente ljudske glasbe, finsko pevko in violinistko Telle Turkka bodo predstavili s skladbo Manaus, litovskega skladatelja Broniusa Kutavičiusa s Poslednjim poganskim ritualom, koncert pa se bo zaključil z odlomkom iz najbolj znanega dela minimalistične glasbe, Einstein on the Beach Phillipa Glassa.

Peter Rak
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
murn
Administrator foruma


Pridružen/-a: 14.05. 2006, 00:24
Prispevkov: 444
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: 27 Mar 2007 21:47    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Žal mi ni uspelo na koncert...

V tolažbo sem našel CS na spletni strani http://www.singers.com/choral/carminaslovenica.html , kjer me je nasmejala predstavitev zgoščenke Sledimo soncu:
Citiram:

International award-winning girls' concert choir Carmina Slovenika ("Slovenian songs"), under the direction of beautiful, talented conductor Karmina Silec, bring us another exquisite collection of songs. While "Citira" concentrated on works by Slovenian composers, Veljo Tormis' "Lauliku Lapsepoli" (The Bard's Childhood) and Randovan Gobec's Ne ouri, ne sejaj" are the only Estonian songs here.


Na strani pa najdemo celo dva videoposnetka CS v akciji, glej http://www.singers.com/videos/carminawinter.html in http://www.singers.com/videos/carminamountain.html

Očitno je CS res zvezda tudi prek luže.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
murn
Administrator foruma


Pridružen/-a: 14.05. 2006, 00:24
Prispevkov: 444
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: 03 Apr 2007 08:38    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Dnevnik, 3.4.
---------------------

Skozi ušesa
Duhovnost in glasba

torek, 03.04.2007
Tekst: Gregor Pompe

Projekti, ki jih pripravlja dirigentka Karmina Šilec s sodelovanjem s "svojim" zborom Carmina Slovenica, postajajo jasno razpoznavni: zaznamuje jih druženje glasbe s scenskim in gibnim elementom ter premišljena izbira repertoarja, ki je vedno zaokrožen v povedno celoto, izhaja pa večinoma iz sodobne ustvarjalnosti.

Tem značilnostim je nujno potrebno dodati tudi nagnjenje do glasbeno mističnega, zato niti ni čudno, da zadnji projekt CS Light vključuje minimalistično glasbo. Izbira slednje je vedno sporna: lahko jo razumemo kot nadaljevanje subverzivnosti avantgarde, ki v tem primeru poteka prek neumorne repetitivnosti in naslonitve na vzhodnjaško dojemanje glasbenega časa in oblike, spet drugič pa tudi kot morda skorajda ceneni spust k prazni komunikativnosti, ambientalnosti, new age modi. Med oboje je bil razpet tudi tokratni koncert. Izstopala je odlična izvedba odlomkov iz Feldmanove skladbe Trije glasovi, v kateri so se z neznansko koncentracijo dokazale solistke Ansambla !Kebataola!, glasbeni višek pa je zbor dosegel s skladbama Karin Rehnqvist in Telluja Turkkaja, v katerih sta se repetitivnost in ekonomično izbrani material združila s prvinskostjo arhetipskega, ritualnega in celo etničnega. Najbolj "puščobni" sta se zdeli deli Thomasa Jennefelta, ki nista prikrili, da navidezna duhovnost prekriva odsotnost vsakršne sporočilnosti in glasbenega intelekta, o glasbi Reicha in Glassa pa ne gre dvomiti. Prav z izvedbami Reichove Glasbe za tolkalne inštrumente s paličicami, glasove in orgle ter kratkega odlomka iz razvpite Glassove opere Einstein na plaži je Šilčeva poskrbela za prepotrebno glasbeno informacijo, ki pa svoje dograditve spet ni našla v sporočilnem. Seveda ne gre pozabiti na scenski del projekta: nekateri gibi prvega dela so se zdeli koreografsko celo naivni, medtem ko so scenski elementi drugega dela ("polje" limon, izhod v oranžno) delovali estetsko premišljeno. Pa vendar se vprašam: bi bili ob bolj izdatni glasbi sploh potrebni? In še naslednja misel: zbor Šilčeve je še vedno osupljiv tokrat v absolutnosti zbranosti in kondicije, ampak ali ni tako, da smo nekatere zborovske prvine celo pogrešali?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Zborovski forum Seznam forumov -> 2007 Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.